S ciljem poštenega, etičnega in zakonitega ravnanja ter poslovanja Skupine Pošta Slovenije je zaposlenim in osebam, ki so z družbami iz Skupine Pošta Slovenije v podobnem razmerju, kot je delovno razmerje, na voljo možnost prijav nepravilnosti oziroma protipravnega ravnanja, ki so ga zaznali v zvezi s svojim opravljanjem dela oziroma v delovnem okolju.
Vse prijave nepravilnosti in posredovano dokumentacijo bomo skrbno proučili in glede na vsebino ustrezno ukrepali, v skladu s pristojnostmi posamezne družbe iz Skupine Pošta Slovenije.
Skupina Pošta Slovenije obravnava tudi prijave nepravilnosti oziroma nezakonitosti, ki so jih podali zunanji deležniki.
Poleg aplikacije v kateri se nahajate lahko prijavite nepravilnosti v zvezi s posamezno družbo iz Skupine Pošta Slovenije zaupnikom, ki jih bodo obravnavali.
Zaupniki na posamezni družbi so:
Pošta Slovenije d. o. o., PS Moj paket d. o. o. in Posita d. o. o.
- Sebastian Petek (glavni zaupnik); mag. Peter Krajnc (zaupnik):
- elektronski naslov: zaupnik@posta.si,
- telefon: 02 449 29 29,
- naslov: Pošta Slovenije d.o.o., Slomškov trg 10, 2500 Maribor, s pripisom »Za zaupnika – prijava kršitve« in »Ne odpiraj«,
- nabiralnik na lokaciji sedeža družbe.
EPPS, d. o. o.
- Zvonko Pajk (glavni zaupnik); Iztok Pečak (zaupnik):
- elektronski naslov: zaupnik@epps.si,
- telefon: 01 813 80 11,
- naslov: EPPS, d. o. o., Stegne 13A, 1000 Ljubljana, s pripisom »Za zaupnika – prijava kršitve« in »Ne odpiraj«,
- nabiralnik na lokaciji sedeža družbe.
IPPS, d. o. o.
- Erika Kmetec (glavna zaupnica); Jana Strle (zaupnica):
- elektronski naslov: zaupnik@posta.ipps.si,
- telefon: 02 449 29 14,
- naslov: IPPS d. o. o., Partizanska cesta 54, 2000 Maribor, s pripisom »Za zaupnika – prijava kršitve« in »Ne odpiraj«,
- nabiralnik na lokaciji sedeža družbe.
PS Logistika d. o. o.
- Nataša Gregorin Verhovnik (glavna zaupnica); Dejan Kojić (zaupnik):
- elektronski naslov: zaupnik@ps-logistika.si,
- telefon: 04 201 68 02,
- naslov: PS Logistika d. o. o., Zgornji Brnik 130o, 4210 Brnik - Aerodrom, s pripisom »Za zaupnika – prijava kršitve« in »Ne odpiraj«,
- nabiralnik na lokaciji sedeža družbe.
Vse prijete prijave, ne glede na način ali obliko, prejme oziroma preizkusi, ter do njih dostopa le zaupnik oziroma zaupnika posamezne družbe iz Skupine Pošta Slovenije. Zaupnik prijave pregleda in oceni, skladno z internimi postopki ter določi način nadaljnje obravnave.
Zaupniki varujejo identiteto prijavitelja, ki se ne želi razkriti, mu nudijo povratne informacije v zvezi z obravnavanjem prijave in zaščito pred povračilnimi ukrepi. Prijave nepravilnosti se obravnavajo strokovno in ob največji poklicni skrbnosti zaupnikov, upoštevajoč določila Zakona o zaščiti prijaviteljev in Pravilnika o obravnavanju prijav nepravilnosti, ki velja v Skupini Pošta Slovenije.
Če bo prijavitelj razkril svojo identiteto, kar je zaželeno z vidika morebitne komunikacije med prijaviteljem in zaupnikom, bo lahko z zaupnikom dogovoril morebitni način nadaljnjega razkrivanja oz. nerazkrivanja identitete drugim pristojnim osebam v družbi iz Skupine Pošta Slovenije, ali način zaščite zaupnosti identitete.
V prijavi nepravilnosti navedite čim več dejstev in okoliščin v zvezi z nepravilnostjo, sicer je ni mogoče obravnavati. Če prijava ni dovolj konkretna, jasna oziroma je nepopolna za obravnavo in je zato ni mogoče obravnavati, se lahko prijavitelja pozove na dopolnitev.
Če so izpolnjeni spodnji pogoji ste upravičeni do zaščite po Zakonu o začiti prijaviteljev in pravilniku:
- ste zaposlen v družbi v kateri prijavljate kršitev, oziroma ste v njej prostovoljec, pripravnik, vajenec, pogodbeni delavec, študent, sodeluje v razpisnih postopkih v vlogi kandidata, opravljate funkcijo, ste delničar, član nadzornega ali upravnega organa oziroma drugače sodelujete v dejavnosti pravne ali fizične osebe, ki jo izvajajo samozaposlene osebe na podlagi pogodbe, oziroma dela pod nadzorom in vodstvom zunanjih izvajalcev, podizvajalcev ali dobaviteljev, ne glede na plačilo in ne glede na to, ali se je razmerje že končalo ali se šele vzpostavlja s postopkom zaposlovanja ali pogajanji pred podpisom pogodbe (7. točka 4. člena ZZPri);
-
ste prijavili kršitev oziroma sum o dejanski ali morebitni kršitvi predpisov, ki se je ali se bo zelo verjetno zgodila v družbi v kateri je prijavil kršitev;
-
prijava ni očitno neutemeljena;
-
prijavljena kršitev še traja oziroma je prenehala pred manj kot dvema letoma (tretji odstavek 5. člena ZZPri);
-
ste s strani družbe v kateri ste prijavili kršitev deležni povračilnih ukrepov.
Zaščitni in podporni ukrepi za prijavitelje so:
- sodno varstvo in začasne odredbe v primeru povračilnih ukrepov (22. člen ZZPri);
- brezplačna pravna pomoč (23. člen ZZPri);
- nadomestilo za primer brezposelnosti (24. člen ZZPri);
- psihološka podpora (25. člen ZZPri).
Dodatno pojasnilo v zvezi s prepovedjo povračilnih ukrepov in drugimi informacijami ter podpornih ukrepih in pristojnostih Komisije za preprečevanje korupcije ter o pravnih sredstvih in postopkih za zaščito pred povračilnimi ukrepi je dostopno na spletnem naslovu
https://www.kpk-rs.si/delo-komisije/prijava-korupcije/zascita-prijaviteljev/
Evidenca oziroma register prijav vsebuje podatke o prijavitelju, posredniku, povezanih osebah, osebi, ki jo prijava zadeva, in osebah, ki lahko pomagajo pri preiskavi prijavljene kršitve (osebno ime ali psevdonim, poštni naslov, naslov elektronske pošte, telefonsko številko in druge naslove za navezavo stika), gradivo, ki so ga predložile navedene osebe, in gradivo, ki je nastalo v postopku obravnave prijave, vključno s posnetkom oziroma zapisom klica ali pogovora iz prejšnjega odstavka. Preiskovalci (zaupnik in tretje osebe) in osebe, ki so pooblaščene za odpravo kršitev, smejo v ta namen obdelovati osebne podatke, ki so potrebni za preiskovanje kršitve, za obvladovanje posledic kršitve in za odpravo kršitve ter zaščito prijavitelja.
Če zakonodaja ne določa drugače, se podatki v registru prijav hranijo pet let po koncu postopka. Po poteku roka hrambe se osebni podatki iz prejšnjega odstavka in vsebina prijave uničijo, evidenčni podatki o prijavi in poročilo o obravnavi prijave pa se hranijo tudi po poteku tega roka, in sicer nadaljnja tri leta
Osebni podatki, za katere je očitno, da niso potrebni za obravnavo prijave, se ne zbirajo. Če se takšni podatki zberejo pomotoma, se brez nepotrebnega odlašanja izbrišejo.
Za dokumente in drugo gradivo v zvezi s prijavo se do konca postopka ne uporabljajo določbe zakona, ki ureja dostop do informacij javnega značaja. Podatki o identiteti prijavitelja tudi po koncu postopka s prijavo niso informacija javnega značaja. To velja tudi, če je gradivo odstopljeno pristojnemu organu.